حداقل دو نفر بر اثر گردباد و طوفان شدید مرکز ایالات متحده را درنوردید


گردباد بارانی در کول، اوکلاهاما
یک نمای کلی آسیب را در طول یک گردباد بارانی در کول، اوکلاهاما، در 19 آوریل 2023 نشان می دهد، در این صفحه نمایش که از یک ویدیوی رسانه اجتماعی به دست آمده است.

هانس دوران از طریق رویترز


طوفان‌های شدیدی از جمله گردباد، باد و تگرگ روز چهارشنبه در بخش‌هایی از مرکز ایالات متحده حرکت کرد و دست‌کم دو نفر را کشت، زخمی‌ها، خانه‌ها را ویران کرد و هزاران نفر را بدون برق گذاشت.

سرویس ملی هواشناسی از شامگاه چهارشنبه در اوکلاهما، کانزاس و آیووا هشدارهایی را برای گردباد و رعد و برق شدید صادر کرد و پیش‌بینی‌ها به مردم هشدار دادند که سرپناه پیدا کنند.

دیوید پارکینسون، تهیه کننده هواشناسی CBS News می گوید که سرویس ملی هواشناسی روز پنجشنبه تعداد دقیق گردبادها و رتبه بندی شدت آنها را تایید خواهد کرد، اما “احتمالاً حدود 12 گردباد در اوکلاهاما، آیووا و کانزاس فرود آمدند”.

مرکز اوکلاهاما شاهد گردبادهای متعددی بود، از جمله گردبادهایی که چهارشنبه شب در جوامع کول و شاونی به راه افتاد.

مقامات گفتند که حداقل دو نفر در کول، شهری کوچک در شهرستان مک‌کلین در 25 مایلی جنوب اوکلاهاما سیتی کشته شدند، و جراحاتی از بریدگی و کبودی گرفته تا برخی از آنها که نیاز به بستری شدن دارند، وجود دارد، اگرچه اعداد بلافاصله مشخص نشده است زیرا صدها نفر افرادی که در عملیات جست و جو به هوا کشیده شدند.

معاون کلانتر مک‌کلین به KWTV وابسته به سی‌بی‌اس اوکلاهاما سیتی گفت که بر اساس آسیبی که در کول و منطقه اطراف آن دیده است، انتظار تلفات بیشتر منطقی است.

اما این ایستگاه خاطرنشان کرد که یک مادربزرگ 90 ساله با وجود اینکه یک چرخاننده به خانه او در Shawnee برخورد کرده بود، توانست از آن عبور کند.

یک هلیکوپتر KWTV شیشه جلوی خود را بر اثر برخورد گردباد از دست داد. احتیاط: زبان استفاده شده توسط خلبان شور است:

ظاهراً توانست فرود بیاید.

خطوط برق نیز پاره شد، درختان سرنگون شدند و خانه ها و دیگر ساختمان ها به شدت آسیب دیدند یا تخریب شدند. دانشگاه باپتیست اوکلاهما در شاونی و یک فرودگاه قبل از حرکت و تضعیف گردباد آسیب دیدند. مدرسه کلاس های پنجشنبه و جمعه را لغو کرد.

به گزارش poweroutage.us، در اوج هوای سخت، بیش از 23000 مشتری در سراسر اوکلاهاما بدون برق بودند. این تعداد در اوایل صبح پنجشنبه حدود 20000 نفر بود.

oklahoma-hail-041923.jpg
شخصی در یوکان، اوکلاهاما، در 19 آوریل 2023 در تصویری که از رسانه های اجتماعی به دست آمده، تگرگ در دست دارد.

برنت ویلکاکس از طریق رویترز


به گفته کلانتر شهرستان مک‌کلین، KFOR-TV گزارش داد که ساکنان جنوب اوکلاهاما سیتی گزارش دادند که در پناهگاه‌های خود در زیر زمین گیر افتاده‌اند، صندوق‌های پستی منفجر شدند و خدمه اورژانس از GPS برای یافتن آدرس استفاده کردند.

KFOR گزارش داد که دو نفر در کول از طوفان در یک چاه بیرون آمدند و آسیبی ندیدند.

طوفان های بهار امسال گردبادهایی را در جنوب، غرب میانه و شمال شرق به وجود آورده و ده ها نفر را کشته اند.




دیدگاهتان را بنویسید