اغلب می گویند که استفاده آزاد ماری جوانا از نظر اجتماعی قابل قبول است


آمریکایی‌ها فقط فکر نمی‌کنند که مصرف ماری‌جوانا باید قانونی باشد – آنها هم‌اکنون فکر می‌کنند که استفاده از آن در فضای باز از نظر اجتماعی قابل قبول است و اکثر آنها دیگران را به خاطر این کار قضاوت نمی‌کنند یا احساس نمی‌کنند که خودشان مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

امروزه اکثریت کمی از آمریکایی ها استفاده آشکار از ماری جوانا را از نظر اجتماعی قابل قبول می دانند – تغییری نسبت به زمانی که دو سال پیش این سوال را CBS News پرسید. اگرچه اکثر آمریکایی‌ها این دیدگاه را دارند، اکثر جمهوری‌خواهان، محافظه‌کاران، سالمندان بالای 65 سال و اکثر آمریکایی‌هایی که به طور منظم در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند با این نظر مخالفند.

marijuanasocially.png

بیشتر آمریکایی‌ها همچنین می‌گویند که برای استفاده از ماری‌جوانا به کسی فکر نمی‌کنند – از جمله بیشتر آنها که به ندرت یا هرگز خودشان ماری جوانا مصرف نمی‌کنند. به طور مشابه، اکثریت آمریکایی‌ها می‌گویند که اگر خودشان ماری‌جوانا را به صورت تفریحی مصرف کنند، احساس می‌کنند که اکثر دوستان و اعضای خانواده‌شان نظرشان را درباره آنها تغییر نمی‌دهند.

thinkfriendpot.png

thinkyoupot.png

مقبولیت اجتماعی در اینجا بیشتر به این بستگی دارد که چگونه بسیاری از افراد در حلقه اجتماعی یک فرد آشکارا از ماریجوانا استفاده می کنند تا تجربه شخصی او با آن. آمریکایی‌هایی که معتقدند هیچ یک از دوستان یا اعضای خانواده‌شان از ماری‌جوانا استفاده نمی‌کنند، احتمالاً دیگران را به خاطر مصرف آن مورد قضاوت قرار می‌دهند – و احساس می‌کنند که خودشان به خاطر این کار مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

با وجود اینکه دو سوم آمریکایی‌ها می‌گویند که خودشان هرگز ماری‌جوانا مصرف نمی‌کنند، اما بیشتر آنها از مصرف آن توسط افراد نزدیک خود آگاه هستند. بیش از چهار نفر از هر 10 آمریکایی به طور کلی می گویند که حداقل برخی از اعضای دوستان و خانواده خود را می شناسند که برای تفریح ​​ماری جوانا مصرف می کنند. فقط سه نفر از هر 10 نفر می گویند که هیچکس از آن استفاده نمی کند.

potusefriends.png

از بین کسانی که حداقل گهگاه از ماری جوانا استفاده می کنند، تقریباً نیمی از آنها می گویند که اکثر دوستان و خانواده آنها در مورد آن می دانند و اکثر آنها می گویند حداقل برخی از آنها اطلاع دارند.

knowusepot.png

صنعت مجاز فروش ماری جوانا

پذیرش اکثریت استفاده از ماری جوانا در زمانی صورت می گیرد که بسیاری از آمریکایی ها شاهد رشد روزافزون صنعت قانونی ماری جوانا در مکان هایی هستند که در آن زندگی و کار می کنند. آمریکایی‌ها تا حد زیادی در مورد اینکه آیا می‌خواهند یک کسب‌وکار دارای مجوز در محله‌شان که ماری‌جوانای تفریحی می‌فروشد یا نه، اختلاف نظر دارند، اما کسانی که در نزدیکی یک داروخانه دارای مجوز زندگی می‌کنند، به احتمال زیاد از این ایده حمایت می‌کنند.

favordispensary.png

favordispensaryhaveone.png

مردم در مورد این ایده چه چیزی را دوست دارند؟ اکثریت قریب به اتفاق کسانی که طرفدار داشتن یک فروشنده مجاز ماری جوانا در محله خود هستند، می گویند که استفاده از ماری جوانا در حال حاضر گسترده شده است، و این امر هم ایمن تر و هم کنترل آن را آسان تر می کند. آنها همچنین می گویند که این امر باعث تقویت مشاغل و اقتصاد محلی می شود و درآمد مالیاتی بیشتری را برای جامعه به ارمغان می آورد. کمتر – اما هنوز اکثریت – می گویند که خودشان شخصاً از چنین تجارتی استفاده می کنند – از جمله نزدیک به یک چهارم کسانی که می گویند در حال حاضر هرگز از ماری جوانا استفاده نمی کنند.

کسانی که مخالف داشتن یک فروشنده مجاز ماری جوانا در محله خود هستند، می گویند که نگران دسترسی افراد زیر سن قانونی هستند، این امر باعث می شود محله کمتر مطلوب باشد، جرم و جنایت را افزایش می دهد، برای سلامت مردم مضر است و هنوز در این کشور غیرقانونی است. سطح فدرال

Whyfavordispensary.png

Whyopposedispensary.png

بیش از یک چهارم آمریکایی‌ها در سراسر کشور گزارش می‌دهند که یک کسب‌وکار دارای مجوز در همسایگی خود دارند که ماری‌جوانای تفریحی می‌فروشد. این شامل یک سوم افرادی است که در شهرها زندگی می کنند و همچنین یک چهارم افرادی که در حومه شهرها و در شهرهای کوچک یا مناطق روستایی زندگی می کنند.

dispens.png

همانطور که در سال‌های اخیر انجام داده‌اند، اکثر آمریکایی‌ها عموماً از ایده قانونی کردن ماری‌جوانا به صورت تفریحی حمایت می‌کنند، و این کار را در درصدهای بیشتری نسبت به آنچه که استفاده آشکار از آن را از نظر اجتماعی قابل قبول می‌دانند، انجام می‌دهند. تقریباً دو نفر از هر سه آمریکایی فکر می‌کنند که استفاده تفریحی ماری‌جوانا باید قانونی باشد – از جمله اکثریت بزرگ دموکرات‌ها و مستقل‌ها و اکثریت ناچیزی از جمهوری‌خواهان – اگرچه اکثر جمهوری‌خواهان مسن‌تر و آن‌هایی که خود را بسیار محافظه‌کار می‌دانند اینطور نیست.

potlegal.png

potlegalparty.png


این نظرسنجی CBS News/YouGov با یک نمونه ملی از 1582 نفر از ساکنان بزرگسال ایالات متحده که بین 14 تا 18 آوریل 2023 مصاحبه شده بودند انجام شد. نمونه بر اساس جنسیت، سن، نژاد، و تحصیلات بر اساس سرشماری جامعه آمریکایی ایالات متحده و بررسی وزن دهی شد. بررسی جمعیت فعلی، و همچنین رای ریاست جمهوری 2020. حاشیه خطا ± 3.5 امتیاز است.

خطوط اصلی


دیدگاهتان را بنویسید